BILINGUAL PROCUREMENT SPECIALIST, BECANCOUR, QC, CANADA – #5631
IN DEMAND Recruitment & Consulting Inc. is currently recruiting a BILINGUAL PROCUREMENT SPECIALIST for our Becancour, QC client.
This position is responsible for onsite procurement, supporting site level strategic sourcing, execution and cost management.
JOB DESCRIPTION:
- Pro-actively provides strategic analysis on forward buying potential to protect pricing on key supplies and/or services.
- Sources, analyses, negotiates and administers the execution of local supply agreements for direct and indirect goods and services.
- Provides assistance to the corporate procurement team on the negotiation and application of global contracts. Coordinate contracting activities, monitor stakeholder contract compliance, and initiate approved corrective actions to improve contract compliance relating to service provided, analysis of cost structures, and proposed price increases.
- Continuously track performance of key strategic suppliers. Manage supplier performance, in partnership with key business users, for all strategic relationships.
- Develops proper tendering, Request for Quotes (RFQ), Request for Information (RFI) & Request for Proposal (RFP) to obtain the optimum value received from suppliers. Qualifies and evaluates supplier’s capability and bids to the company.
- Liaises with internal and external resources to maintain an ongoing awareness of corporate requirements, business strategies and policies.
- Confirms requirements of all departments to determine purchasing needs and specifications. Works with supply chain team members to achieve business objectives.
- Evaluates and corresponds with suppliers; keeps informed of new products and market conditions and trends. Compares costs and evaluates the quality and suitability of supplies, materials and equipment. Maintains strict confidentiality of supplier and internal information.
- Performs other duties as required.
QUALIFICATIONS:
- Minimum of six (6) years of progressively responsible procurement experience.
- University degree in Business Administration or commerce. Certification from the Supply Chain Management Association of Canada would be considered an asset. A combination of a diploma or certificate in business or commerce supplemented with a SCMA designation would also be considered.
- Equivalent combinations of education and experience that result in the required level of knowledge skill and competence will be considered.
- Demonstrated knowledge and understanding of purchasing and inventory control methods and procedures.
- Proven ability to develop and maintain effective working relationships with a broad range of internal and external contacts.
- Strong negotiating skills and abilities.
- Proven judgment, problem solving and decision-making skills.
- Proven persuasion and diplomacy skills.
- Computer competent, with ability in the use of communications, spreadsheet and word processing applications within a Windows based operating environment.
Qualified and interested applicants are encouraged to apply today in confidence by sending your resume as a MS Document to – info@indemand.ca
ONLY QUALIFIED CANDIDATES WILL BE CONTACTED
Description de poste en français
Voici la réécriture en français de l’offre d’emploi pour un spécialiste des approvisionnements :
IN DEMAND Recruitment & Consulting Inc. recrute actuellement un SPÉCIALISTE DES APPROVISIONNEMENTS pour notre client situé à Bécancour, QC.
Ce poste est responsable des approvisionnements sur site, soutenant l’approvisionnement stratégique au niveau local, l’exécution et la gestion des coûts.
DESCRIPTION DU POSTE :
- Fournit de manière proactive une analyse stratégique sur les opportunités d’achat anticipé afin de protéger les prix des fournitures et/ou services clés.
• Recherche, analyse, négocie et administre l’exécution des accords d’approvisionnement locaux pour les biens et services directs et indirects.
• Apporte une assistance à l’équipe d’approvisionnement corporative dans la négociation et l’application des contrats globaux. Coordonne les activités de contractualisation, surveille le respect des contrats par les parties prenantes et met en œuvre des mesures correctives approuvées pour améliorer la conformité des contrats en ce qui concerne les services fournis, l’analyse des structures de coûts et les augmentations de prix proposées.
• Suit en continu les performances des principaux fournisseurs stratégiques. Gère les performances des fournisseurs, en partenariat avec les principaux utilisateurs professionnels, pour toutes les relations stratégiques.
• Développe des appels d’offres appropriés, des demandes de devis (RFQ), des demandes d’information (RFI) et des appels d’offres (RFP) pour obtenir la meilleure valeur auprès des fournisseurs. Évalue et qualifie les capacités des fournisseurs et leurs soumissions à l’entreprise.
• Collabore avec des ressources internes et externes pour maintenir une connaissance continue des exigences corporatives, des stratégies commerciales et des politiques.
• Confirme les besoins de tous les départements pour déterminer les exigences d’achat et les spécifications. Travaille avec les membres de l’équipe de la chaîne d’approvisionnement pour atteindre les objectifs commerciaux.
• Évalue et communique avec les fournisseurs ; se tient informé des nouveaux produits, des conditions et des tendances du marché. Compare les coûts et évalue la qualité et la pertinence des fournitures, matériaux et équipements. Maintient une stricte confidentialité des informations des fournisseurs et internes.
• Effectue d’autres tâches au besoin.
QUALIFICATIONS :
- Minimum de six (6) ans d’expérience progressive et responsable dans le domaine des approvisionnements.
• Diplôme universitaire en administration des affaires ou en commerce. Une certification de l’Association de la gestion de la chaîne d’approvisionnement du Canada serait un atout. Une combinaison d’un diplôme ou certificat en affaires ou commerce, complétée par une désignation SCMA, serait également considérée.
• Des combinaisons équivalentes d’éducation et d’expérience qui permettent d’atteindre le niveau requis de connaissances, de compétences et de compétences seront prises en compte.
• Connaissance et compréhension démontrées des méthodes et procédures d’achat et de contrôle des stocks.
• Capacité prouvée à développer et maintenir des relations de travail efficaces avec un large éventail de contacts internes et externes.
• Solides compétences et aptitudes en négociation.
• Compétences avérées en jugement, résolution de problèmes et prise de décision.
• Compétences reconnues en persuasion et diplomatie.
• Compétence informatique, avec une aptitude à utiliser des applications de communication, de tableur et de traitement de texte dans un environnement Windows.
Les candidats qualifiés et intéressés sont encouragés à postuler dès aujourd’hui en toute confidentialité en envoyant leur curriculum vitae sous forme de document MS à : info@indemand.ca.
SEULS LES CANDIDATS QUALIFIÉS SERONT CONTACTÉS.